lauantai 24. marraskuuta 2018

En anna sinulle anteeksi sitä, että sait minut tuntemaan, etten ole tarpeeksi hyvä.

Tänään on hyvä syy muistaa hetki ihmistä jostain menneisyydestä.

Seuraavaan kirjeeseen olen joskus törmännyt netissä ja kirjoittanut sen ylös, valitettavasti lähdettä ei ole muistissa. Jos joku tunnistaa tämän alkuperän, niin mielelläni lisäisin lähteen näkyviin.


"En anna sinulle anteeksi sitä, että sait minut tuntemaan, etten ole tarpeeksi hyvä

Minä vain halusin jonkun, joka rakastaa minua kuten ansaitsen tulla rakastetuksi. Halusin jonkun, joka näkee minut sellaisena kuin olen ja päättää minun olevan rakkautensa arvoinen. Minä halusin jonkun, joka ei käsittele ongelmiaan minussa ja joka lisää arvoa elämääni.

Halusin jonkun, joka tietää arvoni. Jonkun, joka näkee mitä teen elämässäni ja tukee minua. Halusin jonkun, joka kunnioittaa minua ja näkee minut ihmisenä, joka lisää arvoa hänen elämäänsä.

Halusin jonkun, joka näkee vikani ja virheeni. Jonkun joka näkee että hyvät puoleni aina voittavat nuo huonot puoleni. Halusin jonkun, joka ei saa minua tuntemaan itseäni hulluksi ja joka ei pelaa sydämelläni ja tunteillani ja luottamuksellani. Halusin jonkun, joka näkee minut ihmisenä ja silti päättää rakastaa minua.

Halusin meidän olevan tiimi. Halusin meidän olevan siinä toisiamme varten. Halusin sinun olevan tukeni kuten minä olin sinun. Halusin tietää, että voin nojata sinuun niin kuin sinä pystyit nojaamaan minuun. Koska minä aina tulin kun tarvitsit minua. Minä olisin ollut siinä sinua varten ikuisesti, mutta sinä päätit, ettet ole siinä minua varten.

Sen sijaan, että olisit taistellut minusta ja pitänyt minut piilossa kaikelta pahalta, sinä olit suurin paha, mikä minulle tapahtui. Sen sijaan, että taistelit minun vuokseni, sinä taistelit minua vastaan. Taistelit minua vastaan ja löit minut alas.Rakastumalla sinuun lopetin rakastamasta itseäni. Halusin sinut ja halusin ne kaikki asiat meille. Minun toiveeni rikottiin kamalalla tavalla.

Unohdin omat arvoni ja unohdin, että kerran minä olin arvokas. Aloin ajatella etten ollut mitään ja tyydyin siihen. Ajattelin, että sinä tunnet minut parhaiten ja jos sanoit minun olevan mitätön, minun piti silloin olla mitätön. Ei ole mitään tässä maailmassa, mitä et olisi käyttänyt hyödyksi minua vastaan. Et ollut koskaan valikoiva sen suhteen, millaista työkalua käytät saadaksesi minut tuntemaan itseni huonoksi. Mitä enemmän se minua satutti, sen parempi se oli, eikö?

Sinä jatkoit ilkeiden asioiden tekemistä minulle ja sait minut koko ajan tuntemaan, että olen hullu, kun ajattelen sinun tekevän pahoja asioita. Jos sinä olisit auttanut minua, et olisi repinyt minua palasiksi kunnes lopulta lopetin rakastamasta itseäni. Kunnes minä näin vihdoin itseni sinun silmilläsi. Kunnes vakuutit minut siitä, etten ole rakkauden arvoinen.

Sinä sait minut tuntemaan, etten ollut tarpeeksi hyvä ja annoin sinun tehdä sen. Halusin rakastaa sinua, mutta sinä et pystynyt rakastamaan minua. Halusin olla ystäväsi, mutta sinä olit vaan yksi niistä, jotka tietävät vain kuinka puukottaa ystävää selkään. Ja vaikka rakastin, tämä rakkaus oli väärin. Ja sinä olit väärä. Sinulla ei ole aavistustakaan siitä, kuinka väärä olit.

Minun olisi pitänyt pystyä kallistumaan sinuun, mutta kallistumalla sinuun minä putosin ja osuin maahan niin lujaa. Sinä sait minut haluttomaksi toivoa mitään tai ketään niin kauan kuin eläisin. Kadun sitä, että koskaan päästin sinua elämääni. Kyllä, sinä olit opetus ja minä tiedän ensi kerralla, jos koskaan päätän yrittää ja rakastaa uudelleen.

En koskaan anna anteeksi sitä, että sait minut vihaamaan toiveitani.
En koskaan anna anteeksi sitä, että sinä et taistellut minusta.
En koskaan anna anteeksi sitä, että käytit rakkauttani hyväksesi. 
En koskaan anna anteeksi sitä, että sait minut epäilemään itseäni ja unohtamaan arvoni.
En koskaan anna anteeksi sitä, että sait minut tuntemaan, etten ole riittävän hyvä.
En halua kenenkään tekevän sinulle sitä mitä sinä teit minulle, koska en ajatellut, että sinä kykenet tuntemaan sitä tuskaa, minkä sinä laitoit minut käymään läpi."

Kirjoittaja tuntematon




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti